Popularne usterki

Automatyczne skrzynie biegów jak każda konstrukcja techniczna może mieć awarie bądź usterki. Na rynku pojawiło się kilka modeli skrzyń, które mają wady fabryczne. Poniżej lista kilku z nich. Oczywiście nie są one regułą.

    • Skrzynia ZF 6HP – jest to popularny „automat”, który montowany był m.in. w Audi A6 i Audi A8, BMW serii 3 (E90), serii 5 (E60), serii 7 (E65) i w Jaguarze XF. W tym modelu dochodzi do pękania kosza wałka wyjściowego (6HP-19) i zużycia panewek (6HP-26).
    • Skrzynia CVT – często zużywający się łańcuch (oraz pas napędowy i bieżnia na której pracuje). Objawem zużycia mogą być szarpnięcia przy ruszaniu i zatrzymywaniu samochodu.
    • Mitsubishi Pajero – V5A51 – pękająca przekładnia planetarna.
    • Volvo skrzynia AW 55 – 50SN – często pojawia się problem spalonych tarczek oraz dostania się glikolu z układu chłodzenia do układu smarowania przekładni.
    • 01JCVT (Multitronic) – to model bezstopniowej skrzyni biegów, która była montowana od 2001r. Bardzo często dochodzi do uszkodzenia łańcucha (rozciąganie, pękanie, wymiana wraz z magistralą olejową), problemy z elektroniką (czujnik położenia lewarka). Występuje w modelach Audi: A4, A5, A6, A7, A8.
    • Mercedes 722.7 i 722.8 – również bezstopniowa przekładnia stosowana w latach 1997-2004 oraz 2004-2012 w Mercedesach klasy A i B. W starszej (.7) dochodziło do awarii mechatroniki i elektroniki (czujnik położenia lewarka), w nowszej (.8) pękają pasy napędowe.
    • Aisin AF 40-6 (TF 80-SC) – ta skrzynia biegów była montowana w latach 2005-2012 w m.in.: Alfie Romeo (159, Brera), Citroenach (C4, C5), Peugeotach (307, 407), Oplach (Astra, Vectra, Zafira) i Volvo (S40, S60, XC60). Przekładnia ta miała wadliwy blok hydrauliki, który aż siedmiokrotnie modyfikowano aż do 2007 roku.
    • BorgWarner (DSG) – jest to dwusprzęgłowa skrzynia biegów, opracowana w 2003r. przez BorgWarner dla koncernu Volkswagena. Na początku pojawiły się problemy z mechatroniką i nietrwałymi kołami zamachowymi. W samochodach Audi A4, A5 i Q5 z lat 2009-2010 zastosowano również wadliwy blok mechatroniki (S-tronic).
    • CD4E-FORD – skrzynia montowana do Mazdy 626 i do Forda Mondeo. Często problemy sprawia pompa i kosz zespolony.
    • Bezstopniowa skrzynia ECTV – znajdziemy ją w autach: Nissan Micra, Fiat Punto, Subaru Justy. Często przekładnia ulega uszkodzeniu po osiągnięciu przebiegu ok. 100 tyś km.